Elektronikbranschen är hårt konkurrensutsatt. Trots det tror Fabian Bengtsson, vd på SIBA, inte att pr skulle hjälpa företaget att nå ut.
– Vi har valt att inte jobba med någon pr-byrå av flera olika anledningar. Primärt eftersom vi har väldigt duktiga människor internt. Genom åren har vi lärt oss mycket om media och vet att det är viktigt att vara närvarande oavsett väder, både i med- och motvind.
SIBA har heller inte framtiden några intentioner att knyta till sig en pr-byrå.
– Att komma ut i pressen handlar bara om ”what excites the media”. Tyvärr är det oftast det negativa, men det ska vara nytt, intressant och det ska beröra. Vi har full respekt för journalister arbete, att de arbetar med korta deadlines och vi försöker alltid att svara så fort som möjligt när frågor ställts.
Du är själv med i era reklamfilmer – är inte det en pr-kupp?
– Nej. En reklamfilm ska generera uppmärksamhet och inge positiva reaktioner, vilket de här filmerna gör.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega söker näringspolitisk expert
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Group IR & Communication Manager till Attendo
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...