Expressen vill föryngra sin publik och startar en särskild avdelning som få kvällstidningen att nå fler unga läsare och tittare.

Avdelningen ska ledas av chefen för sociala medier, Emma Malmlöf. Avdelningen ska heta Ung målgrupp och ska rikta sig till ”framtidens nyhetskonsumenter, från tonåren och upp till 34 års ålder”.

”Vi har en kort väg kvar till att gå om vår huvudkonkurrent och det gör vi nu steg för steg, helt enligt vår plan att bli den främsta digitala nyhetskällan”, kommenterar Expressens chefredaktör Klas Granström.

”Det handlar om att ta ungas vardag på allvar om man vill bli det självklara nyhetsvalet för den här målgruppen. Här finns det mycket mer journalistik att göra, inom nöjesgenren men också inom samhällsjournalistiken. Med den nya redaktionen får vi de bästa förutsättningarna att lyfta ungas perspektiv över flera ämnesgränser, samtidigt som vi stärker nöjesjournalistiken i både webb och print”, kommenterar Emma Malmlöf.