• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

13 Jan 2011

Eon gör en Systembolaget

Bye bye standby är ett av budskapen i Eons jättekampanj. Bolaget kör två stora nationella kampanjer om året och det här är en av dem, berättar Carina Brorman. - Men det här är ingen kampanj. Det handlar om energieffektivisering och om att göra nytta. Vi har valt ut just standby, eftersom alla kan skriva under på att de gör sig skyldig till det då och då. Vi ville påvisa lite att många bäckar små gör stor skillnad.

Bye bye standby är ett av budskapen i Eons jättekampanj. Bolaget kör två stora nationella kampanjer om året och det här är en av dem, berättar Carina Brorman.
– Men det här är ingen kampanj. Det handlar om energieffektivisering och om att göra nytta. Vi har valt ut just standby, eftersom alla kan skriva under på att de gör sig skyldig till det då och då. Vi ville påvisa lite att många bäckar små gör stor skillnad.

Men uppmanar ni inte konsumenterna att sluta använda er produkt, på samma sätt som Systembolaget?
– Nej, vi är ju av uppfattningen att man inte ska överförbruka el, utan istället använda den smart. Efterfrågan på energi ökar ju bara, snarare än minskar. Men vi har ju ett gemensamt ansvar att få ihop ekvationen med klimatfrågan och efterfrågssidan.


Finns det en koppling till problemen med kärnkraftsreaktorn?

– Just nu har vi inga problem med den, utan alt går som det ska, även om moderniseringsarbetet fortfarande pågår. Men det är ju inte bristen på el som det här handlar om och vi kan ju inte bara jobba med en fråga. Vad gäller kärnkraften vill vi att den ska fungera så bra som bara går.


Vad hoppas ni få ut av det här?

– Skapa lite diskussion, som nu. Men våra kunder kräver inte bara bättre avtal och priser, utan också rådgivning och det här är ett sätt att väcka den frågan.
Vintertid med hög elförbrukning är orsaken till varför kampanjen är så viktig just nu, berättar Carina Brorman.

Hur mycket kostade kampanjen?
– Det har jag inte rakt i huvudet och sådant kommenterar vi ändå inte. Men det är en stor kampanj, där vi valt bort vissa kanaler till fördel för en event-turné , som vi påbörjar i helgen.

Forsman & Bodenfors har skapat reklamen.

oskar

rahlenoskar@gmail.com

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

pr

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-13, 06:56

Minskad vinst med vinstutdelning på Strandberg Haage

Pr-byrån Strandberg Haage höll intäkterna under sitt senaste räkenskapsår, 2024, men tappade i lönsamhet. Det blev ändå över till vinstutdelning.

Affärerpr
2025-05-12, 14:43

Ebba Östlin – från Botkyrka till byrå

Ebba Östling, tidigare socialdemokratisk ordförande för kommunstyrelsen i Botkyrka äntrar pr-branschen.

arbetarrörelserpr
2025-05-08, 07:23

Insynskommittén: Så ska lobbyregistret fungera

Insynskommittén har just presenterat sitt förlag på lobbyregister, ett förslag som Moderaterna och Kristdemokraterna har reserverat sig mot.

Branschopinionsbildningpolitikpr
2025-05-06, 15:37

IOGT-NTO gör tummen upp för lobbyregister

Nykterhetsorganisationen IOGT-NTO är tidigt ute och gör tummen upp med en brasklapp för det lobbyregister som inynskommittén förväntas presentera på torsdag.

lobbyingopinionsbildningpolitikpr
2025-05-06, 14:37

Lobbyregistret prioriterat för Precis nya ordförande

De större pr-organisationernas organisation Precis ordförande, Intellectas vd Hampus Brynolf. En av hans prioriteringar blir att ta sig an det lobbyregister som insynskommittén förväntas föreslå torsdag 8 maj.

Branschpr
2025-05-06, 09:28

Förslag på lobbyregister kommer

Den parlamentariska ”insynskommittén” kommer att på torsdag presentera förslag på ett svenskt lobbyregister, enligt läckor till Dagens Nyheter.

lobbyingpolitikpr
2025-05-06, 08:23

Bindefeld minskar – men miljonutdelning

Pr-byrån Bindefeld tappade både lönsamhet och intäkt under sitt senaste räkenskapsår (brutet i juli). Men det räckte ändå till en miljonutdelning till ägarna.

Affärerpr
2025-05-05, 16:41

Här är Precis nya styrelse

De större pr-byråernas organisation Precis har fått en ny ordförande och en delvis ny styrelse.

Branschpr
2025-04-24, 14:55

Lumo utökar med tredje partner

Fyra år efter starten utser pr-byrån Lumo en tredje partner.

Affärerarbetarrörelserpr
2025-04-24, 14:41

500 hittar pa-konsulter från RK och Google

Kommunikationsbyrån 500 hittar två nya medarbetare till pa-teamet med erfarenheter från Regeringskansliet och det amerikanska it-bolaget Google.

arbetarrörelserpr
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”

2025-02-12, 11:34

”M och SD-ledamöterna vapenrasar – men av olika anledningar”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Ebba Östlin – från Botkyrka till byrå
  • Veckans Brief: Kombyrå vinner miljardupphandling –…
  • SVT erövrar ytterligare politisk Expressen-reporter
  • Trassligt för M att hitta landshövding efter AKB
  • Valet av M-ordförande i Stockholm – det står på spel

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram