Valet föll på pr-byrån Aspekta som ska levererar pr och strategisk kommunikation från och med nu till hela året 2017.
– Malmö FF är ett framgångsrikt fotbollslag som inte har några problem med att nå ut på sportsidorna och en och annan framsida när de vinner SM. Men Malmö FF vill också visa vad klubben mer kan bidra med och skapa relationer med fler målgrupper, säger Aspektas vd Thomas Pålsson till Dagens Opinion.
Malmö FFs kommunikationschef Peter Åhlander berättar i en kommentar:
”Malmö FF är så mycket mer än A-laget. Till exempel har vårt samhällsengagemang och våra evenemang på Swedbank Stadion vuxit starkt de senaste åren, och vi vill ha resurser att berätta om det omfattande arbete som görs inom dessa områden. Där kommer Aspekta in, plus att vi fortlöpande behöver ett strategiskt bollplank för våra kommunikativa utmaningar.”
För Aspekta blir Malmö FF en ”medelstor” kund, berättar Thomas Pålsson.
Hur fick ni uppdraget?
– Vår konsult Mikael Sjöblom är en hängiven Malmö FF-supporter och han har haft en dialog med kommunikationsavdelningen. Så det föll sig naturligt för dem att kontakta oss när de fick det kommunikativa behovet, säger Thomas Pålsson.
FC Rosengård har nyligen anlitat New Republic som pr-byrå. Ska det bli en pr-kamp mellan lagen i Malmö?
– Det tror jag inte. Det finns utrymme för att bygga uppmärksamhet för oss båda. FC Rosengård borde kunna bli ännu mer framgångsrika på att få ut de stora sportprestationer de utför. Jag tror våra uppdrag skiljer sig åt.
– Det tror jag inte. Det finns utrymme för att bygga uppmärksamhet för oss båda. FC Rosengård borde kunna bli ännu mer framgångsrika på att få ut de stora sportprestationer de utför. Jag tror våra uppdrag skiljer sig åt.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...