Tre varumärken var nominerande, men juryn fastnade till slut för Naturkompaniet som fick priset med motiveringen:
”Årets varumärke går till ett varumärke som har klivit fram som samhällsaktör och jobbat genomtänkt och mätbart för att verkligen göra skillnad. Årets varumärke har också levt som man lär med cirkulära insatser och har utöver det lyckats skapa god kommunikation. Kommunikation som ska ge fler svenskar hälsosamma liv och upplevelser i naturen”.
De två andra finalisterna var Icebug och Clas Ohlson.
kriterier
* Alla företag och organisationer (ej individer) kan nomineras.
* Verksamhet i Sverige*
* Företag eller organisationen ska ha gjort ett statement/gjort skillnad på samhällsnivå och visat en positiv förflyttning av varumärket under det senaste året.
juryn
Johan Eriksson, kommunikationschef, PwC (juryordförande)
Francesca O’Brien, vd Sveriges Marknadsförbund
Tom Thörnblom, kommunikationschef, Lyko
Sara Abrahamsson, chief candidate experience officer på Hammer & Hanborg
Peter Wissing, seniorkonsult, Evimetrix
Rolf van den Brink, chefredaktör Dagens Opinion
foto Niklas Palmklint
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

