
Tillsammans med Breakit håller Coop ett seminarium om foodtech (mat och teknik). Coop har valt en något udda lansering av seminariet. Coop skickar ut en Coopåse i minformat, med tryckt inbjudningstext på och fyra piller i. Pillerna representerar ”frukost”, ”lunch” ”mingel” och ”middag”. Utskicket går till ett hundratal personer.
”Foodtech i form av smart teknik och innovation kan kreera nya lösningar för hela livsmedelsbranschen. Allt från odling och produktutveckling till nya sätt att handla mat. Vi vill vara en del av utvecklingen och bjuder tillsammans med Breakit in till en halvdag om foodtech i Almedalen”, berättar Louise Stephan, kommunikatör på Coop via en mejlintervju.
Coop vill också visa sitt intresse för startups.
”Det finns mängder av startups som har nya spännande lösningar inom just foodtech. Vi vill sammanföra branschen med startupvärlden för att utbyta idéer, utmaningar och tankar. En av våra paneler kommer till exempel att diskutera hur tech kan vara svaret på våra hållbarhetsproblem.”
Hur har ni tänkt kring kampanjen?
”Vi vill med glimten i ögat få mottagaren att tänka till – hur och vad vill du äta i framtiden? Vad vi väljer att satsa på idag, kommer att påverka hur vi äter i framtiden. Det är spännande och det vill Coop vara en del av.”
Vad vill ni uppnå med pås-kampanjen?
”Vi vill på ett kreativt sätt uppmärksamma dem på vår halvdag om foodtech i Almedalen.”
Kampanjen har tagits fram av Coop i samarbete med byrån Beleza Production.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...