Tanken är att frigöra 15-19 miljarder kronor till underhåll av vägar och järnvägar inder perioden 2018-2029 i stället.
Anders Åkesson, infrastrukturpolitisk talesperson för Centerpartiet, anser att ERTMS är ”en dyr och tekniskt sett vansklig investering som enligt många bedömare inte innebär någon kapacitetsförbättring för svensk järnväg”.
Därmed är han inne på samma linje som lobbygruppen Tågoperatörerna.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Projektledande kommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Social Media Manager med kommunikationsansvar till Futurion
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Webbkommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...