Filmen, som i går kväll syntes på Youtube, visar hur en man solbadar i en vilstol. Ett gäng kvinnor smyger fram, skjuter mannen, firar med segerdans och slickar blod ur stora hål i mannens huvud.
I filmen anges adressen bokascum.se, som inte leder någon vart. Den som googlar kommer dock till något som liknar en teateruppsättning i Göteborg.
Föreställningen, som i sig kan vara ett pr-trick, ska visa Scum, som ”är en actionskräckfilm, en levande musikvideo, en rockkonsert för teaterscenen”. Scum står för ”Society for cutting up men", som är en extremfeministisk rörelse som jobbar för att kvinnor ska ta över helt.
Dagens Opinion har varit i kontakt med Studio Total, som gör den här typen av marknadsföring. De säger sig känna till kampanjen, men säger också att de inte har något med den att göra.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Projektledande kommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Social Media Manager med kommunikationsansvar till Futurion
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Webbkommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...