– Vi gör en nystart, kommer jobba hårdare och ska därför större resurser på pr än vi vad vi gjort tidigare, säger Thomas Bertilsson, ansvarig för pr & media på Betson.
Ett antal pr-byråer har under hösten pitchat, men valet föll på Edelman.
– De hade många bar och kreativa idéer. De är duktiga och vi vill step up vårt pr-arbete. Dessutom hade vi en bra kemi, företagen emellan.
– På spelmarknaden är konkurrensen tuff och det gäller hela tiden att vara med. Vi har gjort allt jobb själva tidigare, men känner att vi behöver hjälp från en bra byrå.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Projektledande kommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Social Media Manager med kommunikationsansvar till Futurion
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Webbkommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...