Kommunikationsbyrån Bellbirds nya konsult har en bakgrund på TV4 och C More.

Det är Sophie Lokko som börjar på Bellbird där hon ska jobba som konsult men även driva byråns initiativ kring snabbväxande bolag inom tech-klustret. Hon kommer närmast från TV4 Media, där hon arbetat som marknadsansvarig för streaming-tjänsten C More och tidigare motsvarande roll för TV4 Play. Hon har tidigare arbetat som chefredaktör på Metro Student och som copywriter på byråerna Oh My och DDB Stockholm.
Sophie Lokko är även en av grundarna till Guldvågen, som är ett jämställdhetspris för reklambranschen.

Hur gick det till när du fick jobbet?
 – När jag jobbade som beställare på TV4 saknade jag en byrå som kunde både kommunikation och marknadsföring och då Anders (Kempe, grundare av Bellbird) hörde av sig och berättade mer om Bellbird ville jag vara med och utveckla det på plats, säger Sophie Lokko.

Vad ska du uträtta?
 – Jag ska fokusera på Bellbirds erbjudande inom varumärke och marknadsföring, och vår satsning kring snabbväxande bolag inom techklustret.

Vad får du för lön?
 – Det är mellan mig och Bellbird.