
BEACONOMIST: I nummer 13 av Beaconomist pratar vi med Accenture Interactive som håller på att bygga en byrå med 300 högoktaniga konsulter. Juryordförande i Swedish Content Awards berättar om juryarbetet som bland annat handlar om att skilja ut vad som är content och inte.
BEACONOMIST är ett prenumererat veckomagasin från Dagens Opinions för alla som jobbar med digitala upplevelser, kanaler och tjänster. Det utkommer sedan 2014 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 13, 2019
LEDARE
”När robotarna rekryterar och ai fixar hr”
AFFÄRER
Accenture efter storförvärven
KTH-studenter startar byråer
Veckans Affärer: Blocket lanserar två sajter
CASE
HCL expanderar i Norden…
…och släpper marknadsföringsplattform
UNDERSÖKNING & ANALYS
Så mycket lägger familjen på digitala medier
BRANSCH
Konsten att skilja reklam från content i Swedish Content Awards
EXTERNT
7 egenskaper hos framgångsrika content-marknadsförare
7 saker att tänka på när väljer font för UX
Factual förbättrar analysverktyget
ARBETE
Clear Channel hämtar chef från ÅF
Adgrabber rekryterar tidigare Schibsted-chef
SPANING
”Isabella Löwengrip låter följarna visa vägen”
”Apparna som vill göra dig smartare än kemikalier”
PERSONER
Mattias Boman , Tengai, Geta Margareta Kroon , Fredrik Gisslén, Josefin Stintzing, Jonatan Arnlund, Isabella Löwengrip, Oskar Råhlén, Marta Tiberg, Jakob Råhlén, Arthur Filip, Emma Persson, Rolf van den Brink, Blanca Sjöstedt, Elin Nilsson
SAKER
TNG, Arbetsförmedlingen, Accenture Interacitve, Wise, HCL, hr, KTH, rekrytering, hr-robot, Adobe, ÅF Experience Cloud, Advantage Experience, Länsförsäkringar, Swedish Content Awards, reklam vs content, Clear Channel, Duolingo, Spreeder CX, Lumosity, Hermine Hold,
PRENUMERERA
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Beaconomist och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.
HÄR ÄR PRISLISTAN
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Veckans Brief för alla som jobbar med opinionsbildning, påverkan och kommunikation: Beaconomist + Veckans Brief 4.900 kronor för båda, en mejladress, 5 900 kronor för fem mejladresser.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...