Schibsteds omsättning landade därmed på närmare 3,5 miljarder kronor.
Rörelseresultatet ökade med 13 procent till drygt 790 miljoner kronor.
Affärsområdet News Media, med Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Verdens Gang och Omni, ökade intäkterna med 7 procent till 1 985 miljoner kronor. Aftonbladet ökade intäkterna med 9 procent till 388 miljoner kronor.
De digitala prenumerationsintäkterna ökade med 21 procent,
I Sverige växte de digitala annonsintäkterna med 26 procent till 228 miljoner kronor. Totalt växte annonsintäkterna med 23 procent till 281 miljoner kronor.
”Att vi ser en stark annonstillväxt efter pandemin är ingen överraskning, men vi ligger i dag också en bra bit över nivåerna från motsvarande kvartal 2019. Det visar att Schibsted är i en positiv trend inom annonsmarknaden och vi ser goda möjligheter för fortsatt tillväxt, inte minst genom tillgången till första parts-data som kan matcha annonsörer med 1,4 miljoner svenskar varje dag inom vårt ekosystem”, kommenterar Siv Juvik Tvetines, chef för Schibsted News Media.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...