Under det andra kvartalet för 2017 ökade intäkterna med 2,0 procent till 112,8 miljoner kronor, jämför med motsvarande period i fjol. Rörelseresultatet ökade med 48 procent till 6,2 miljoner kronor. Rörelsemarginalen, räknad på byråintäkten, landade på 5,5 procent, en ökning med 1,7 procentenheter sedan kvartal 2 år 2016.
Affärsområdet Digital, med byråer som FFW, står för 72 procent av Intellecta-koncernens intäkter under det första halvåret. Knackigare går det för området Strategisk kommunikation, där byrån Rewir läggs ned för att fusioneras in ibland annat Intellecta Corporate. Inom området minskade byråintäkten med 9,6 procent till 65,5 miljoner kronor under det första halvåret.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...