Akavia hämtar chef på BCW

Det är Joseph Borenstein, vice precident på BCW, som går till Akavia. Där blir han enhetschef för kommunikation och varumärke. Enheten ansvarar för extern kommunikation som press, reklam, sociala medier, nyhetsbrev, event samt medlemstidningen Aspekt.
”En nyckel i vår fortsatta framgång är att lyfta fram det medlemsvärde vi skapar varje dag. Varumärket är nytt men den expertis som samlas i förbundet är oerhört tung och väletablerad. Josephs erfarenhet och kompetens är skräddarsydd för att leda och utveckla vår förmåga att låta verksamheten ta tydlig plats i människors medvetande genom riktigt vass kommunikation”, kommenterare Akavias kommunikations och marknadschef Katarina Gold.
Hur gick det till?
– Jag träffade Katarina Gold i Almedalen som jag fick ett mycket gott intryck av och hon entusiasmerade mig för resan som förbundet är inne på. Därefter följde en vanlig anställningsprocess med ett antal intervjuer, säger Joseph Borenstein.
Vad ska du uträtta?
– Förbundet är inne på en väldigt spännande resa. Nu har tre år gått sedan sammanslagningen av Jusek och Civilekonomerna, förbundet har under denna period varit inne i en etableringsfas. Nu är mitt uppdraget att accelerera varumärkesresan i förtjänta, egna och köpta kanaler för att bidra till att vi fortsätter in i en tillväxt- och utvecklingsfas. Det är så spännande och jag är supertaggad på vad som komma skall.
Vad får du för lön?
– En bra lön. Med sina villkor, löner och förmåner, samt inte minst hur man tar hand om sina medarbetare, föregår Akavia med gott exempel och visar på hur en bra och omhändertagande arbetsgivare kan vara.
Mer info kommer
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.