

I morse bad Åhléns om ursäkt via ett pressmeddelande.
Åhléns berättar att företaget har ”jobbat med en krissituation i över ett dygn där fokus har varit att ta hand om våra medarbetare” och backar från beslutet att öppna idag, söndag:
”Vi har under gårdagen fått till oss upprörd kritik från kunder och omvärld. Drivna ur en önskan att öppna så fort som möjligt gick vi under lördagen ut med ett mail där vi informerade våra kunder om vår plan om att öppna redan idag söndag, givet situationen vi befann oss i var detta endast genomförbart med produkter som var skadade.”
Åhléns öppnar i stället på måndag ”helt utan skadade varor”.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...