Aftonbladet tar till ny livetjänst i publikkriget
”Med över fyra miljoner dagliga användare är vi säkra på att svenska folket går till Aftonbladet för att få veta vad som hänt. Men ska vi behålla positionen måste vi utveckla vår nyhetsjournalistik och se till att vi på riktigt ligger i framkant. Det är det vi gör nu”, kommenterar Hanna Olsson Berg, biträdande redaktionschef på Aftonbladet och chef för breaking news.
En del i publikkriget blir Aftonbladets nya livetjänst Direkt. Den samlar samtliga livemiljöer, chattar och interaktiva tjänster. I livetjänsten införlivas även Supernytt, ett flöde av de senaste nyheterna på Aftonbladet. I Aftonbladet Direkt ska det också finnas en chat som alltid ska vara öppen för läsarna.
Desken har hittills förstärkts med reportrarna Amanda Hällsten och Beri Zangana och nyhetsreportrarna Gustaf Tronarp och Ebba Thornéus. Under våren tillträder de nya breakingcheferna Emma Lovén Svensson och Niklas Eriksson.
Nivette Dawod blir Aftonbladets live-profil.
Calle Godani har anställs som seo-expert. Nathalie Mark är ny framtidsredaktör.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.