– Vi är väldigt nöjda med Prime. Vi jobbar med dem på Rockbjörnren och ett väl fungerande samarbete. De levererar det vi vill att de ska leverera. De är en av flera affärspartners, säger Aftonbladets marknadschef Mikael Färjsjö.
Han berättar hur han ser på den egna tidningens bevakning av hans pr-byrå.
– Det är bra att våra journalister undersöker. Det är deras jobb. De ska vända på stenar framförallt för det som har med våra politiska partier att göra.
Det tycks som om information om Primes samarbete med kunden Svenskt Näringsliv har kommit på villovägar. Hur ser du på det?
– Jag vet ju inte var informationen har kommit i från. Våra journalister gör ett jättebra arbete.
Om det skulle läcka ut information till säg Expressen om Aftonbladets samarbete med Prime, hur skulle du se på det?
– Det är en väldigt hypotetisk fråga. Jag passar på den.
Så skriverierna om Prime påverkar inte er relation till byrån?
– Nej. Inte alls. Vi är jättenöjda.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.