• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

22 Mar 2024

Veckans Brief: Rapport från UGs möte – F&B-chefen om vägen framåt

VECKANS BRIEF. I utgåva 10 för år 2024 berättar Veckans Brief hur Forsman & Bodenfors navigerar i den snabbt föränderliga branschen, vad TechSverige vill se på den politiska agendan för techbranschen, hur man skapar relevant branding, vad rekryterare säger om tappet under lågkonjunkturen och vilka som var på UGs infomöte. Dessutom berättar Avonova att de ska skapa en egen programserie för att lyfta frågor om jobbhälsa och ett hållbart arbetsliv. Detta och mycket mer.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Den utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 10, 2024.

ledare
”Så, då kan alltså vem som helst göra bra reklam”

affärer
Rekryterarna tappar under lågkonjunkturen
Vägen fram för Forsman & Bodenfors
Den nya ir-byrån värvar från Narva
Lennox kör igång pr-kurser
Oh My i säljoffensiv – på Söder

case
TechSverige vill styra om techpolitiken
Webbserie ska göra Avonova till tankeledare
Stockholm Exergi kampanjar med ”makalös manick”

medier
Rapport från UGs infomöte
118 miljoner på Meta-reklam 2023

undersökning och analys
Statsrådet & specialisten om kom-rapporten
HM Persson rikast men Fredrik Lundberg syns mest

verktyg och metoder
Offentliga sektorn får effektmätning

bransch
Spinn får två nya priser

arbete
Kreabs omvända rekryteringstänk 
Ny chef på Nepa –  halverad komchef på OKQ

jobba effektivt
Hur skapar man relevant branding, Anna Donnellan

profil
Han ska maximera GIABs ”handavtryck”

kalender
Pr-hubb och Annie Lööf-aw på agendan

namn
James Jenkins, Aje Stenbeck, Fredrik Hillelson, Annika Lasmarias, Susanne Ahlström, Erik Haglöf, Daniel Bergsten, Staffan Bruzaeus, Johan Molander, Fardosa Abdalla, Adel Ekvall Halila, Åsa Zetterberg, Sarah Saverstam, Christine Swahn, Rickard Cox, Thomas Gibson, Axel Björklund, Carl Fredrik Sammeli, Hampus Knutsson, Jeanette Fors-Andrée, Charlie Stjernberg, Christina Törnkrantz Terfors, Torgny Lindén, Annika Sundström, Christian Borg, Margareta Gustafsson Kubista, Anders Goliger, Stefan Olsson, Juan Pablo Roa, Stefan Lundin, Peter Löwendahl, Brit Stakston, Nina Brevinge, Emma Heige, Malin Lind, Peter Bagge, Rebecka Montelius, Karin Mattisson, Lars-Göran Svensson, Hans G Larsson, Paul Ronge, Muharrem Demirok, Magdalena Andersson, Jimmie Åkesson, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Ebba Busch, Johan Pehrson, Per Bolund, Märta Stenevi, Sara Skyttedal, Erik Slottner, Josef Pallas, Erik Nyberg, Juan Pablo Roa, Stefan Persson, Fredrik Lundberg, Melker Schörling, Carl Bennet, Gustaf Douglas, Antonia Ax:son Johnson, Henrik Zettergren, Hanna Riberdahl, Kerstin Wersäll, Jenny Lindahl, Fredrik Reinfeldt, Roberta Alenius, Bengt Ludvigsson, Peje Emilsson, Carl Bildt, Gunnar Hökmark, Annie Lööf, John Mellkvist, Anders Dahl, Ferry Wolswinkel, Agnes Palinski, Erik Kristow, Ulrica Bååthe, Simon Post, Isabel Lechte, Sara Clewemar, Eva Samuelsson, Madeleine Jarehov, Klas Lusth, Erik Årnell, Henrik Nilsson, Anna Donnellan

saker
Forsman & Bodenfors, Stagwell, MDC, B-Reel, AKQA, Inhouse, Novare, Hammer & Hanborg, Brightness Executive Search, Bohmans Nätverk, Narva, Fogel & partners, Paues Åberg, Lennox , Oh My, TechSverige, Stockholm Exergi, Uppdrag Granskning, SVT, Göteborgs Stad, Göteborgs stift, Narva, Business region Sweden, Sahlgrenska sjukhuset, Malmö, Stockholmsbyrån 500, Geely, Arbetsförmedlingen, Krook & Tjäder, Vattenfall, Meta, UNHCR, WWF, Hjärt-Lungfonden, Systembolaget, Rädda Barnen, Operation Smile, Läkare Utan Gränser, Plan International, Socialdemokraterna, Moderaterna, Sverigedemokraterna, Vänsterpartiet, Centerpartiet, Miljöpartiet, Kristdemokraterna, Liberalernas, Statskontorets, Forbes, NewsMachine, Sveriges Annonsörer, Precis, Kreab, TV4, Nepa interim, OKQ8, Sveriges Mediebyråer, Preem, Tre, Riksbyggen, Publicis Creative, PHD Media Group, Carat, Perfect Fools, BBDO Nordics, Kekst CNC, Spoon, GIAB, Andreas Anderholm Pedersen

här är prislistan för prenumerationer på Veckans Brief
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/
eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.

Alex Mörén

Biträdande redaktör och reporter

alex@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

veckans brief – senaste utgåvan

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-16, 07:43

Veckans Brief: 100 söker jobbet som påverkare åt Region Stockholm – Strategin som ska vända Narva

VECKANS BRIEF. I utgåva 16 för år 2025 berättar Veckans Brief hur pr-byrån ska erövra en ny position och hur EY utreder Region Blekinges kommunikation. Vi pratar med de största opinionsbildarna om lobbyregistret och kartlägger vilka som vill bli påverkare åt Region Stockholm. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-05-09, 09:06

Veckans Brief: Kombyrå vinner miljardupphandling – kritiken mot Lobbyregistret

VECKANS BRIEF. I utgåva 15 för år 2025 berättar Veckans Brief om pa-entreprenören som tog ut arvode och missade jobbet som landshövding i Stockholm. Vi träffar reklamlegenden Björn Ståhl, pratar med branschföreningarna om det svenska lobbyregistret och berättar om att IOGT–NTO förbereder sig för en stor påverkanskampanj i höst. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-05-02, 08:30

Veckans Brief: Mörkat anbud vann Örebros miljonupphandling – Spets ska lyfta varumärket Sverige

VECKANS BRIEF. I utgåva 14 för år 2025 kan Veckans Brief berätta om sekretessbråket i Region Örebros upphandling. Vi intervjuar Optimizelys koncernchef, går igenom Svenska Instituetets nya strategi för varumärket Sverige och pratar med utmanarna inom svenskt fika. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-04-25, 07:49

Veckans Brief: Så lobbar pa-byråerna inför valet – Reklamlegenden rasar mot Komm

VECKANS BRIEF. I utgåva 13 för år 2025 sjösätter Veckans Brief en ny artikelserie om Sveriges reklamlegender. Vi går igenom hur pa-byråerna påverkar inför valet 2026 och kan avslöja att Nexers pr-byrå läggs ner och hur ratade Origo gjorde miljoncomeback. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-04-11, 08:18

Veckans Brief: Akademikerna om politikens utveckling – När bojkotten kom till matjättarna

VECKANS BRIEF. I utgåva 12 för år 2025 pratar Veckans Brief med tre tunga akademiker om hur politikerna och deras sätt och metoder att föra politik förändras. Vi djupdyker i bojkotten mot matjättarna, pratar kommunikation med nya Utbetalningsmyndigheten, pa med All Ears och förtroendebyggande med Norrmejerier. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-04-03, 18:59

Veckans Brief: Tankesmedjornas opinionsbildning 2025 * Konsulten som företräder två Hilma af Kling-falanger

 VECKANS BRIEF. I utgåva 11 för år 2025 pratar Veckans Brief med elva tankesmedjor om deras utmaningar och agendor för 2025. Vi kan berätta om undersökningsföretaget som erbjuder S lokala opinionsmätningar och djupdyker i konflikten om Hilma af klints samling, ur ett pr-perspektiv. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-03-28, 08:45

Veckans Brief: Fores framtid – Allt om SXSW & Albanien

VECKANS BRIEF. I utgåva 10 för år 2025 berättar Veckans Brief om framtidsplanen för Fores. Vi intervjuar Anna Karin Hatt, berättar om en storaffär i undersökningsbranschen, pratar ir med Nibe och djupdyker i SXSW och Albanien.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-03-14, 09:27

Veckans Brief: Pr-proffsens nya metoder & verktyg – Kivra öppnar för undersökare

VECKANS BRIEF. I utgåva 9 för år 2025 berättar pr-konsulterna hur de bygger nätverk och relationer med media och influerare och vilka verktyg som gäller. Almedalsfixarna berättar om prisläget, Northvolts presschef reflekterar kring konkursen och Veckans Brief berättar att Kiva har börjat sälja kontakter till undersökningsföretag. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-03-07, 07:28

Veckans Brief: PA-experterna om det geopolitiska läget – Inifrån Glädjekommissionen

VECKANS BRIEF. I utgåva 8 för år 2025 pratar Veckans Brief med 9 av Sveriges tyngsta pa-konsulter om det geopolitiska läget. Vi skriver om kommissionen som ska göra Stockholm roligare, spanar kring greenhushing och djupdyker i Santa Marias varumärke. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-02-28, 10:53

Veckans Brief: Tiktokledamöterna – Max vs Aftonbladet

VECKANS BRIEF. I utgåva 7 för år 2025 kartlägger Veckans Brief riksdagsledamöterna närvaro på Tiktok. Vi kliver in bakom konflikt-kulissen hos Max och djupdyker i Region Kalmars kommunikation. Vi kollar under huven på FOIs ukraina-verktyg Glimt och pratar hållbarhet med SPP. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”

2025-02-12, 11:34

”M och SD-ledamöterna vapenrasar – men av olika anledningar”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Ebba Östlin – från Botkyrka till byrå
  • SVT erövrar ytterligare politisk Expressen-reporter
  • Veckans Brief: 100 söker jobbet som påverkare åt…
  • Trassligt för M att hitta landshövding efter AKB
  • Narva värvar ir-tungviktare

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram