Charlotte Thür går in som vd för byrån Relation & Brand, som levererar tjänster inom marknadsföringsautomatisering (marketing automation).

”Jag blev kontaktad av Yvonne Pernodd som sitter i styrelsen för Relation & Brand och även andra bolag inom Maxito-gruppen”, berättar Charlotte Thür, och lägger till:

”Jag tog mig en funderare och kom fram till att marketing automation och kundstrategier blir otroligt viktigt ur många aspekter speciellt nu när konkurrensen hårdnar och 3e-partskakans fasas ut. Då tändes ett intresse hos mig. Sedan stämde bolaget in på flera kriterier som jag haft på min önskelista”.

Vad ska du uträtta?
”Det finns många varumärken som kan göra mycket mer på området i att bli mer riktade och relevanta i sin kontakt med kunderna och på så sätt öka sitt roi rejält. Det är många som försöker sälja ’fläskfilé till veganer idag’ fortfarande. Avancerade system som Salesforece, Dazy, Adobe har blivit vanliga på marknaden och många använder dem i liten skala, här ser jag en av våra uspar framöver är att hjälpa bolagen att ta dem till nya nivåer med dessa system.

Charlotte Thür lägger till:

”Med andra ord ska jag skapa ny tjänster/erbjudanden, nya kunder, förädla befintliga kunder där vi exempelvis har Volvo som kund idag i ett mycket intressant samarbete”.

Vad får du för lön?
– Kul fråga. Min tanke är att bli delägare i bolaget inom en snar framtid.

Relation & Brands grundare och delägaren Nichlas Spångberg och Charlotte Thür.