Deliberately heter den förra Telecom-chefen Johan Boberts nya byrå som nyligen värvade två partners i Anders Johansson, senast Microsoft, och Erik Kristow, senast Skattebetalarna.
 
Nu står det klart att pa-byrån inleder ett strategiskt samarbete med Cohn & Wolfe.
 
Samarbetet innebär att byråerna kompletterar varandras erbjudanden. Cohn & Wolfes kunder får tillgång till public affairs-tjänster genom Deliberately, som själv kan ta sig an större uppdrag men också erbjuda sina kunder mer än public affairs, som varumärkesanalys, marknads-PR och event.
 
– Cohn & Wolfe har tittat på att bygga en egen public affairs-avdelning utöver det man i dag har kring medicin och hälsa och anställa eget folk. Men när vi började träffa varandra så tyckte de att det här var en bra lösning. Det tycker vi också, säger Johan Bobert.
 
Deliberately hyr in sig i Cohn & Wolfes lokaler, men byråerna förblir självständiga och ska utvecklas var för sig. Enligt Johan Bobert ska enligt Johan Bobert så långt som det är praktiskt motiverat dela på kunduppdragen.
 
Har ni redan några kunder ihop?
– De har en del kunder med potential för public affairs som de börjat titta på. Sedan tänker vi naturligtvis på Cohn & Wolfe när vi uppvaktar kunder, säger han.
 
Läs mer om Deliberately i förra utgåvan av Veckans Brief (nr 21, 19 juni, 2014).