Anna Olderius sektionschef och ansvarig för Riksdagens extern webbsida slutar vid årsskiftet. Beaconomist har pratat med henne om varför hon slutar.

– Jag har jobbat här i 22 år och har bestämt mig att gå vidare, säger Anna Olderius.

Innan hon kom till riksdagsförvaltningen jobbade hon med information i Nacka kommun.

– Jag har några alternativ som jag kan välja emellan, säger hon.

Anna Olderius vill avslöja var någonstans hon kommer att jobba i framtiden: privat eller offentligt.

– Men det kommer att bli information och kommunikation, säger Anna Olderius som förnekar att hon tröttnat på att jobba i Riksdagen.

– Jag har inte tröttnat utan jag vill gå vidare säger hon.

Riksdagen.se har av tidningen Internetworld utsetts till Sveriges bästa myndighetssajt 2012 och 2013.