Anna Olderius sektionschef och ansvarig för Riksdagens extern webbsida slutar vid årsskiftet. Beaconomist har pratat med henne om varför hon slutar.
– Jag har jobbat här i 22 år och har bestämt mig att gå vidare, säger Anna Olderius.
Innan hon kom till riksdagsförvaltningen jobbade hon med information i Nacka kommun.
– Jag har några alternativ som jag kan välja emellan, säger hon.
Anna Olderius vill avslöja var någonstans hon kommer att jobba i framtiden: privat eller offentligt.
– Men det kommer att bli information och kommunikation, säger Anna Olderius som förnekar att hon tröttnat på att jobba i Riksdagen.
– Jag har inte tröttnat utan jag vill gå vidare säger hon.
Riksdagen.se har av tidningen Internetworld utsetts till Sveriges bästa myndighetssajt 2012 och 2013.
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
