Bonnier Tidskrifter värvar journalisten och krönikören Frida Boisen som ska hjälpa förlaget ”ta nästa digitala kliv”.

På Bonnier Tidskrifter får hon rollen som chef för digitala medier som går ut på att utveckla förlagets digitala verksamhet.

Därmed återvänder Frida Boisen, som tidigare varit chefredaktör för BT-tidningen Topphälsa, till förlaget.
– Det ska bli jättekul att komma tillbaka till Bonnier Tidskrifter med ett helt nytt uppdrag och satsa på digital innovation, säger hon.

Frida Boisen berättar att det var Bonnier Tidskrifters nytillträdda vd Lars Dahmén, med sina stora digitala ambitioner, som tillsammans med förlagets personaldirektör tog kontakt med henne.

Uppdraget, som till en början sträcker sig över sex månader med start 1 oktober, går ut på att genomlysa Bonnier Tidskrifters nuvarande digitala verksamheter och att mejsla fram digitala strategier för att ”nästa digitala steg”.

Vilka projekt ska du driva, några särskilda tidningar som är prioriterade?
– Det vill jag inte gå in på just nu, det vore att föregripa arbetet. Men det finns mycket att göra, det är en sak som är säkert, säger Frida Boisen.

Frida Boisen har tidigare varit chefredaktör för GT, som under hennes tre år genomgick en digital transformation som ledde till att tidningen både ökade sin digitala räckvidd och intäkter men också belönades vid INMA Awards för ”Best use of social media”. Hon är också aktuell med boken Digital succé.

Senast var Frida Boisen sociala medier-strateg på Dagens Industri.
– Det har gått jättebra, får jag säga. Jag är enormt stolt och glad över hur långt jag kommit och vilka digitala kliv jag tagit på Dagens Industri det senaste halvåret.

DO JOBB

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...

Webbkommunikatör till Sveriges Ingenjörer

Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...