Utanför museet, inför öppningen, samlas fansen i klungor för att få en glimt av härligheten, Abba the Museum. Därinne, på området, som ännu är något av en byggarbetsplats, slussas dagens andra pressgrupp fram av ByströmBalodis.
 
– Det är inte varje dag man får göra tre presskonferenser på varandra, säger en av pr-konsulterna.
 
Då har ändå utvalda delar av världspressen redan fått se museet. Också representanter från de olika fanklubbarna har fått se utställningen, som fortfarande montera upp när pressfolket drar omkring i utställningslokalerna på Djurgården i Stockholm. Den tidigare journaliste Mattias Hansson, nu vd för museet, räknar med att ha tagit emot 200 journalister sedan i fredags. I kväll kommer ytterligare 200 för "ståhej" på gården. Med andan i halsen, efter att ha lett en presskonferens med Björn Ulvaeus, berättar han:
 
– Jo, det har gått bra. Vi har byggt in i det sista för att få allt klart. Men hela tiden har vi hittat stöd i musiken. Nästan alla blir ju glada är man sätter på en Abba-låt.
 
Inför invigningen har han dessutom varit ute på världsturné med Björn Ulvaeus, för att lansera museet.
 
– Björn har varit helt fantastiskt och svarat tålmodigt på frågor som när Abba återförenas och varför de inte finns på en ny gemensam bild och vilken som är hans favoritlåt av Abba.
 
Mattias Hansson tycks närmast chockad över Visit Swedens insats.

 
– På plats på ställen i Ryssland, Tyskland och England har de varit fruktansvärt bra. Det är en fantastisk grej för Sverige, säger han och kastar sig in i en intervju med TV4.