VECKANS BRIEF. I utgåva 21 för år 2021 pratar vi med pr-byråcheferna om hur hösten ser ut om pandemin lättar, berättar hur Fastighetsägarna hamnat mitt i rådande regeringskris, kartlägger kommunikationsbyråbranschen i Malmö, kollar under huven på Blockets prisvinnande kampanj och pratar med IAB och Precis som inte är övertygande om Sveriges Annonsörers nya standard. Detta och mycket mer.
Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 21, 2021.

ledare
”När Volvo blir en app och IF Metall en digital klubb”

affärer
Pr-branschen efter pandemin
Branschglidningar och hög efterfrågan bland Malmö-byråerna
Rules ”hyper-personalisering” tar bolaget globalt

case
Fastighetsägarna – i regeringskrisens mittpunkt
Undersökningsinsikter gav Blocket dubbelt guld

undersökning & analys
Netflix tar största biten av mediekakan
Låg digital transformation hos konsulterna

verktyg & metod
Precis och IAB tvekar om Sveriges Annonsörers ”standard”
Retriever storutvecklar för sociala medier

bransch
Region Gotland kortar Almedalsveckan – 650 vill köra digitalt

externt
Därför hamnade Ikea och Kopparberg på GB News
Weber Shandwick utser ny global chef
Edelman rekryterar före detta Golin-chef

arbete
IF Metalls nya komchef ska nå nya medlemmar
Jonas Sjöstedt – från Vietnam till riksdagen
Moderaterna återvärvar på Klarna

jobba effektivt
Hur håller man liv i sina sociala sommarmedier, Karin Bäcklund

kalendarium
Digital Almedalsvecka på agendan

personer
Björn Mellstrand, Alexandra Kindblom, Patrik Westander, Helena Norrman, Simon Wallin, Niclas Lövkvist, Joachim Lindgren, Linda Molin, Ulf Dahlqvist, Johan Sandahl, Sam Jahanfar, Kazimir Åberg, Niklas Stavegård, Tero Marjamäki, Johan Tell, Henrik Zettergren, Hanna Riberdahl, Mats Rönne, Thomas Weigle, Anne Mogensen, Johanna Strande, Mia Stuhre, Joanna Abrahamsson, Izabella Tancredi, Esbjörn Mårtensson, Birgitta Hultåker, Lisa Flinth, Eva Vlaardingerbroek, Tucker Carlson, Mattias Karlsson, Andreas Palmlöv, Anders Hagfledt, Carola Lemne, Lars Eriksson, Jonas Sjöstedt, Jessica Nordh, Frida Bratt, Mats Persson, Niklas Gillström, Pontus Håstlund, Anders Bygdén, Paulina Neuding, Dorothée Enskog, Aron Flam, Henrik Jönsson, Stefan Dozzi, Kicki Sehlstedt, Gunnar Ljunggren, Malin Anglert, Stefan Sonesson, Johan Krecbergs, Sofia Stenseth, Alma Shapiro, Hanna Bilén, Andreas Cervernka, Eva-Maj Mühlenbock, Petter Hetta, Karin Bäcklund, Nooshi Dadgostar,

saker
JMWGolin, Springtime-Intellecta, Westander, Kekst CNC, Geelmuyden Kiese, Agency, Coca-Cola, Fotbolls-EM, OTW, Aspekta, Gullers Grupp, Resultify, Rule, Vänsterpartiet, Blocket, Stora Kommunikationspriset, Swedish Content Awards, Fastighetsägarna, Centerpartiet, Newsmachine, Netflix, HBO, Disney, Cinode, Precis, IAB Sverige, Sveriges Annonsörer, Dentsu, Retriever, Region Gotland, Almedalsveckan, Ikea, Kopparberg, GB News, Weber Shandwick, Edelman, IF Metall, Moderaterna, Budbee, Aktuellt i Politiken, Bulletin, Sverigedemokraterna, Aftonbladet, News55, Mercy Ships, Swedma, Sveriges Ingenjörer, Bauer Media, Advokatsamfundet, Not Just Cake

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor

* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor

* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor

* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor

* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/
eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.