Unibet går in som sponsor under de tre närmaste åren och kommer tillsammans med Dagens Opinion att utveckla den nya priskategorin Årets Digitala Opinionsbildare.
– Unibets erfarenheter av samhällen i förändring, opinion och debatt samt av digitala medier för att nå ut är den kombinerande bakgrund som gör att vi med glädje och stolthet vill gynna ökad användning av digitala tekniker för att väcka frågor och bilda opinion, säger Peter Alling, public affairs-chef för Unibet.
Unibet bildades 1997 och klassar sig idag som en av Europas största leverantörer av digital underhållning.
– Verksamheten förutsätter och består av digital kommunikation. Det innebär att vi verkar vi på ett sätt som 1900-talets samhällsbildningar har svårt att förhålla sig rationellt till. Unibet lever helt för och av de villkor som digital globalisering sätter, att makten finns hos enskilda individer. För Unibet är det naturligt att delta i samtal och dela med oss av våra erfarenheter och av vad vi ser ligger i den framtid som redan är här. Vi vet att den kraft som följer av egenmakt, hög hastighet, gränslös spridning, involverande teknik och tillgänglighet redan förändrar samhället i grunden.
Med tung användning av teknik har Unibet jobbat för att omdana spelbranschen. Ett arbete som ligger i linje med Årets Digitala Opinionsbildare.
– Makten över information och kommunikation har av digitaliseringen förts till enskilda individer eller grupper av enskilda. Hierarkiska strukturer och traditionella metoder för att hantera eller bevara värderingar fungerar inte längre. Digitala kommunikationssätt binder människor samman över hela jorden, globaliseringen ger enskilda en än större makt över vad den digitala kommunikationen kan eller ska leda till, säger Peter Alling.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.