Kampanjen som inleds idag, dagen efter EU-valet och första dagen på HBTQ-eventet Prides globala ”månad”, bygger på att ett ”regnbågskit” ska skickas till opinionsbildare med ”sunkiga värderingar”, dels av kampanjens arrangörer, men även vanligt folk ska via en hemsida kunna får kit skickade. Kampanjen går under namnet Wash Your Mouth och den stöttas upp av annan kommunikation som utomhusreklam och pr via pr-byrån Redgert Comms.

“Syftet med Wash Your Mouth är att uppmuntra stinkande opinionsbildare och andra individer i samhället att tvätta sina munnar från illaluktande åsikter och på så sätt bidra till ett mer inkluderande samhälle. Tonen i hbtqi-debatten blir alltmer hatisk och vi anser därför att det är viktigare än någonsin att uppmuntra människor till att sprida kärlek istället för hat”, kommenterar Patrick Verkland, operativ chef på The Humble Co.

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se