De svenska byråerna kammade hem sex priser i tävlingen. Bland annat vann Grayling i kategorin Blog för kampanjen Cash for cancer, och i kategorin Sports and Lifestyles, för kunden AkzoNobel. Byrån utsågs också till årets byrå.
MRM Starsky vann energikategorin med Vattenfall-projektet One Tonne Life.
De två mest nominerade självständiga byråerna i tävlingen i år var Prime och den norska byrån Trigger, med nio respektive sex nomineringar. Prime belönades för projektet Sweet mind tricks i kategorin Food & Beverage.
Kvällen blev aningen bättre för Trigger, som kammade hem två priser. Dels för arbetet med The Human App, dels utmärkelsen årets nykomling.
Triggers norska kollegor på Pr-operatørene vann också två guld, vilket gör 2011 till Norges bästa år med totalt fyra priser.
Ardalan Samimi
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...