Det innebär att Spendrups tar över den totala produktionen av Trocadero. Tanken är utveckla det klassiska svenska varumärket på samma sätt som Spendrups driver varumärken som Loka, Mariestads och Norrlands Guld. Tidigare har åtta bryggerier tillverkat Trocadero via avtal med Nordarom, som har producerat extraktet till drycken. Nu får Spendrups ensamrätt samt varumärket i en affär vars värde företaget inte vill ange köpeskillingen till.
”Vi ser stora möjligheter att utveckla varumärket som har blivit så älskat av det svenska folket bland alla globala läskedrycker. Dessa fanns inte tidigare när åtta bryggerier delade på ansvaret för varumärkets utveckling”, skriver Erik Jarnsjö, försäljningsdirektör på Spendrups, i en kommentar.
Avtalet träder i kraft 20 november. Därefter kommer all Trocadero att tillverkas i Spendrups anläggning i Grängesberg.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...