Retriever värvar Cision-profil
Medieanalysföretaget Retriever värvar en branschprofil med bakgrund på pr-distributionsföretaget Cision.
Det är Alexander Mason som går in som intäktschef för Retriever. Alexander Mason har i runt 15 år jobbat inom Cision-sfären och senast som kommersiell chef för Norden. På Cision drev han också podden Passion för kommunikation. Efter en omorganisation i början av året slutade han och har sedan dess drivit eget.
– Jag tog ett snack med Robert (Söderling, vd på Retriever) efter sommaren. Vi har samma syn på värderingar och branschen och hittade varandra snabbt.
Rollen är ny och Alexander Mason rapporterar direkt till Robert Söderling.
– När jag drev egen låda kände jag att jag saknade det operativa arbetet. Jag tycker om att jobba i team och ville vara med på en resa till. Vi tredubblade omsättningen på Cision och jag tror att Retriever kan göra en motsvarande resa, säger Alexander Mason.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.