Sedan tidigare har byråer som Hegeli, Newsec och A different kind of Soup riktat in sig på den expansiva stadsbyggnadsektorn. I Veckans Brief, utgåva 2, 2017, berättar Prime om planerna med sitt nya affärsområde Urban affairs.
Även byrån Friends Agenda har utvecklat ett erbjudande och byggt ett team för samhällsbyggnad.
”Det är många som precis som vi kan stadsbyggnadsprocessen, platsmarknadsföring och koncept för bostadsförsäljning. Det vi tillför är att vi kombinerar dessa delar med affärsutvecklingskompetensen, vilket gör att även kan hjälpa kunderna räkna på vilka faktorer (som arkitektur, upplevelser eller funktioner) som kan påverka kvadratmeterpriset och ger råd om områdets utformning redan innan planerna är satta. Dessutom består en stor del av vårt erbjudande att hjälpa kunder att hitta byggbar mark och förstå hur de ska kunna få en viss markanvisning”, berättar byråns vd Sara Leffler Morge i ett mejl.
Friends Agenda stärker nu teamet med plannern och projektledaren Magnus Tengzelius från reklambyrån Volt.
”Med sin plannerbakgrund och erfarenhet av att driva och utveckla stora reklamkonton tillför Magnus viktig kompetens och kompletterar teamet” anser Sara Morge.
Magnus Tengzelius har jobbat med företag som Bonner Fastigheter, NCC Bostad och konsumentvarumärken som Polarbröd, Sibylla och Rydbergs.
Friends Agendas samhällsbyggnadsteam
Magnus Tengzelius, varumärkes- och kommunikationsstrategi
Per-Åke Thall, public affairs
Camilla Westman, pr
Olof Landgren, koncept och affärsutveckling
Andreas Liljefors, medborgardialog,
Susanne Löfgren, Elin Andersson och Vilhelm Lindevall, projektkommunikation och tredjepartskommunikation.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...