– Det finns flera orsaker till det. Vi har känt varandra länge och haft ett samarbete som fungerat bra. De har hjälpt oss med kortare uppdrag när vi haft pr-behov och vi har sprungit på varandra i andra sammanhang också. Byrån har bland annat hållit föredrag hos oss. Vi har funnits i sex år och det är först nu vi känner att det finns ett behov av en fast byrå, säger PeO Axelsson, vd för Marknadscheferna.
Finns det någon anledning till att ni slutit ett avtal på just två år?
– Nej, egentligen inte. Anledningen till det är att vi vill se detta som ett långsiktigt samarbete, vi börjar med två år, men vi tänker kanske ännu längre.
PeO Axelsson berättar att Marknadscheferna är en verksamhet som har få anställda men mycket på gång. Perspectives uppdrag är att gå in som marknadschef.
Vad har ni på gång annars?
– Generellt jobbar vi löpande med stora projekt som Marknadschefsdagarna, de hålls i april nästa år. Det är ett pågårena arbete att hålla kontakt med internationella talare och lansera våra nya tjänster.
Marknadscheferna har nyligen lanserat tjänsten marknadsbiblioteket.se. Det är en digital plattform för redaktionellt material inom marknad. De har även startat sajten Marknadschefsbanken.se som är en bemanningsportal för marknadschefer som vill hoppa på deltidsprojekt.
– Det finns många företag där vdn är marknadsansvarig. Då finns det ofta anledning att stärka upp med någon på deltid. Vi sitter med många nya spännande projekt, de är nytänkande och borde ha ett visst pr-värde.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...