Det är Alexander Sovré som har gått som har gått till Ipsos där han får titeln chief client officer. Detta efter att han slutade på Kantar i juli.

Alexander Sovré berättar:

–  Jag hade en dialog med Ipsos vd Fredrik Hallberg där han berättade vad han behövde och det tyckte jag lät intressant. Vi fann varandra rätt snabbt.

Vad ska du uträtta?
–  Jag blir ansvarig för det vi kallar klientorganisationen. Det är ett spännande funktion där vi ska se till att bära ut hela vårt erbjudande och bygga kund-team som består av delar av hela Ipsos. Det är en himla kul roll där vi bygger lösningar efter vad kunderna vill ha.

Kommer du även att jobba med kundrekrytering?
– Ja, jag ska dels jobba operativt och se till att vi har en synlighet och att vårt erbjudande exponeras mot marknaden. Sedan kommer jag hatt ha mycket kontakt med kunder i tidiga dialoger för att hitta vad de behöver för slags kompetens. Jag kommer även att jobba i kundprojekt.

Vad kan du ta med dig efter 12 år på Kantar?
– Erfarenheter från spännande projekt. Och förhoppningsvis många bra kundrelationer.

Vad får du för lön?
– Nja, det vill jag inte svara på faktiskt.