Det är Patrik Nygren-Bonnier som tar över som marknadschef för Ikea Sverige. Han kommer närmast från tjänsten som marknads- och försäljningschef för Swedbank Försäkring.
 
– Ikea har alltid varit ett drömföretag för mig. När jag såg annonsen kunde jag inte låta bli att söka. Jag tycker att det är ett spännande företag, har tyckt så jättelänge, säger han.
 
– Det känns otroligt kul att komma till Ikea. Samtidigt är det tråkigt att lämna Swedbank Försäkring. Men jag har varit där i tre år, tyckte det var lagom att gå vidare, fortsätter han.
 
Innan Swedbank Försäkring jobbade Patrik Nygren-Bonnier på olika reklambyråer i sammanlagt 15 år. Bland annat drev han Vargen Reklambyrå i nio år.
 
– Jag hoppas och tror att det är en viktig del i att jag fick jobbet. Att jag har den erfarenheten och förhoppnings en god förmåga att kunna hjälpa till att nå våra kunder med kloka kommunikationslösningar, säger Patrik Nygren-Bonnier.
 
Han tillträder den 1 september.
 
Förra marknadschefen Nils Larsson har i dag tjänsten som ”global external communicaiton manager” på Ikea Retail Services.