Det är Thomas Weigle som packar flyttlasset som bäst. Han flyttar till London för att jobba som global planningchef för kunden Kimberly-Clark på byrån Ogilvy.
Wow. Måste kännas speciellt?
– Ja, definitivt. Det är en stor och häftig roll. Kimberly-Clark har verkligen anammat behavior economics så jag får chansen att arbeta på ett sätt som ligger i framkant och som jag tror ÄR framtiden för ’reklam’. Sedan känner jag Ogilvy väl och gillar nätverket, så det är förstås en stor bonus. Lite som att komma hem, berättar Thomas Weigle, som i Sverige gjort sig ett namn bland annat genom att sköta planningen för livsmedelskedjan Lidls spektakulära lansering av restaurangen Dill.
– Ja, definitivt. Det är en stor och häftig roll. Kimberly-Clark har verkligen anammat behavior economics så jag får chansen att arbeta på ett sätt som ligger i framkant och som jag tror ÄR framtiden för ’reklam’. Sedan känner jag Ogilvy väl och gillar nätverket, så det är förstås en stor bonus. Lite som att komma hem, berättar Thomas Weigle, som i Sverige gjort sig ett namn bland annat genom att sköta planningen för livsmedelskedjan Lidls spektakulära lansering av restaurangen Dill.
Kimberly-Clark levererar hygienprodukter.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.