– Vi tycker att det är roligt att jobba tillsammans med STF, som redan i dag är jätteduktiga på kommunikation. Tillsammans kan vi göra STF till en ännu starkare samhällsaktörer som tar mer plats i debatten, säger Mårten Lundberg, byråchef på Hero.
Uppdraget går ut på att förtydliga och uppdatera STFs varumärke, inte minst för att öka kännedomen hos yngre målgrupper.
– Ibland förknippad vi med marknads-pr, vilket vi visserligen sysslar en del med, men vi försöker att bli större inom varumärke och opinionsbildning.
I augusti värvades Hyresgästföreningens kommunikationschef Karin Hagman till byrån, just för att stärka upp med erfarenhet inom opinionsbildning.
Enligt Mårten Lundberg går byrån bättre 2014 än föregående år och han utesluter inte fler rekryteringar. Samtidigt är han försiktig.
– Det ser jättebra ut men vi är lite konservativa.
Nya kunder är också ATG, som valt att förlänga samarbetet in i 2016 samt Skolverket, till vilket undersökningar ska levereras.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.