Där får han som byråchef dels ansvar för rekrytering och kompetensutveckling och personalansvar. Det är dock inte en heltidsroll, utan Mårten Lundberg kommer även att jobba som konsult.
– Vi växer, det går bra för oss. Vi har väldigt nöjda kunder och vi vill i nästa kliv i utvecklingen ta in en byråchef för att dela på ledaransvaret, säger Heros vd och grundare Carolina Anestam.
Mårten Lundberg har jobbat inom kommunikationsbranschen, på både byrå- och kundsida, i över 20 år. Innan Grayling, där han var vd och chef för marknads-pr-gruppen, jobbade Mårten Lundberg som kreativ chef på Cohn & Wolfe samt chef för konsumentgruppen. Han är också styrelseledamot i Precis.
Att de tog in just Mårten Lundberg säger hon beror på att han visat på tre goda egenskaper.
– Han är en duktig ledare, en kreativ affärsutvecklare samt en duktig konsult, som är det viktigaste för oss. Mårten kommer också ingå i ledningsgruppen och vi tror att bidra till att fortsätta utveckla Hero, säger hon.
Hur ska Hero utvecklas?
– Grunden till vår framgång är att vi har så nöjda kunder. Vi rankades som trea i årets byrå 2011 och har högst poäng vad gäller leveranser, kvalitet och engagemang i projekten. Vi utvärderar alla våra projekt själva och där ligger vi på 4,8 av 5 när vi ställer frågor till våra kunder. Vi ska fortsätta göra det våra kunder tycker vi gör bra.
Hero jobbar främst med B2B, men enligt Carolina Anestam växer byrån även inom marknads-pr. Dessutom har byrån fått allt fler uppdrag inom integrerad kommunikation, vilket enligt Carolina Anestam är en orsak till att de växer.
– Vi ansvarar för större projekt som innehåller film, reklam, appar, webb och sociala medier. Där har vi vunnit flera stora pitcher som vi snart kommer att gå ut med information om.
Mårten Lundberg tillträder den 1 februari.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.