Det är Johan Flanke som lämnar byråvärmen för kyltransportföretaget Gordon, som ombesörjer hemleveranser åt mathandlare ut till konsumenter i Sverige, Norge, Finland och Danmark och framöver även Storbritannien. Johan Flanke berättar:
– Jag blev uppringd av Charlotte Askari, som är marknadsansvarig, vi har jobbat ihop tidigare.
Vad ska du åstadkomma?
– Jag vill bidra till beteendeförändring. Det handlar om klassiska pr-uppdrag som att med hjälp av kommunikation och mediegenomslag påvisa nyttan med vår verksamhet för de kunder som Gordon har och vill ha. Det handlar i första han om företag som säljer mat på nätet. Affären går ut på att samordna kyltransporter från många olika aktörer och få effektivitet och hållbarhet i den sista transporten till konsumenterna, säger Johan Flanke, och lägger till:
– Det jag tycker är spännande är att Gordon håller på att gå till el-kylbilar. Inom några år, när större del av fordonsflottan består av elbilar, blir det billigare och mer hållbart att beställa sin mat på nätet än att åka och handla med sin egen bil.
Vad för du för lön?
– Du, den är bra.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...