Prime fick med tolv flest nomineringar följd av Deportivo med 10. Därefter kommer Jung med sex nomineringar. Fackförbundet Ledarna nominerades utan att någon byrå var inblandad. Naked, som är mer en mediebyrå, fick två nomineringar.
 
byråerna med flest nomineringar
Prime 12
Deportivo 10
Jung Relations 6
Cohn & Wolfe 5
Volontaire 4
Edelman 3
A World Beneath 3
JMW 2
Grayling 2
Naked 2
 
årets Nyskapare
Deportivo – ”Kundsänkta priser” för ICA Vanadis
Grayling – ”SvampBob Fyrkants Trafikskola” för Nickelodeon
Naked – ”Norton Top Search ” för Norton by Symantec
Volontaire – “Curators of Sweden” för Svenska institutet och VisitSweden
Deportivo – ”Halkvarningen” för Södersjukhuset
Jung Relations & Family Business ‑ Absolut Unique för Absolut
Jung Relations ‑ Easter Eggs för Blocket
GolinHarris ‑ vd för en dag för GolinHarris   
Deportivo ‑ Kundsänkta priser för ICA Vanadis
Grayling ‑ Nickelodeon för SvampBob Fyrkants Trafikskola
Naked ‑ Norton Top Search för Symantec
Volontaire ‑ Curators of Sweden för Svenska institutet och VisitSweden
Deportivo ‑ Halkvarningen för Södersjukhuset                      
 
årets B2B-kampanj
Prime – ”Rörmokare utan gränser” för Comfort
Prime – ”The Node Pole” för Luleå Näringsliv
JMW – ”Jobba hemma-dagen” för Microsoft
 
årets konsumentkampanj
Prime – ”Minikockarna” för Abba Seafood
Jung Relations & Family Business – ”Absolut Unique” för Absolut Sverige
Prime – “Den stora smörjarsommaren” för ACO
Prime – ”Labbet” för ACO
Edelman – ”Dress Up For African Mothers” för AMREF Sverige
Cohn & Wolfe – “Du har blivit ankifierad” för Egmont Kärnan
A World Beneath – ”Lansering Boquerian” för Goda Livets Restaurang
A World Beneath – “Crafted For Destruction” för NIKE
Jung Relations – “Henke & Alex för Head & Shoulders” för Procter & Gamble
Cohn & Wolfe – “Vad säger oddsen?” för Unibet
 
årets Samhällsinformationskampanj
Springtime – ”Koll på läkemedel – Okloka Listan” för Apoteket, PRO och SPF
Deportivo – ”Twee-Q” för Crossing Boarders
Prime – “Riskprofilen” för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap
Deportivo – ”Betalvägg för hemlösa” för Stockholms Stadsmission
 
årets experiential marketing
Prime – ”Minikockarna” för Abba Seafood
Edelman – ”Dress Up For Africa Mothers” för AMREF Sverige
Cohn & Wolfe och Nine Yards – “Drink & Drive” för Carlsberg Sverige och HarrysRestauranger
Prime – ”Rörmokare utan Gränser” för Comfort
Deportivo – ”Kundsänkta priser” för ICA Vanadis
Cohn & Wolfe – ”Red Bull Crashed Ice” för RedBull
Jung Relations – “Trotsa mörkret” för Sony Ericsson
 
årets word-of-mouth-kampanj
A World Beneath – ”Lansering Boqueria” för Goda Livets Restaurang
Wenderfalck – ”N9Pilot” för Nokia
Volontaire – ”Curators of Sweden” för Svenska institutet och VisitSweden
Cohn & Wolfe – ”Socialt spelande 2.0” för Unibet
Edelman Stockholm – ”Irish Dew” för William Grant & Sons/Tullamore Dew
Prime – “VändningHen” för VW Group Sverige
 
årets Integrerade kampanj
Youme – ”Danicas vänner” för Danicas Pension
Cordovan Communication – ”Sveriges nya staty i Kvillebäcken” för Kvillebäcken
Prime – ”The Node Pole” för Luleås Näringsliv
McCann Relations – ”Momsfilibabba” för Max Hamburgerrestauranger
JMW Kommunikation – ”Jobba hemma-dagen” för Microsoft
 
årets kampanj i sociala medier
Jung Relations – ”Easter Eggs” för Blocket
Deportivo – ”Twee-Q” för Crossing Boarders
Prime – “Pralinspelet” för Kraft Foods Sweden, Marabou
Deportivo – ”Betalvägg för hemlösa” för Stockholms Stadsmission
Volontaire – ”Curators of Sweden” för Svenska institutet och VisitSweden
Greenhill Relations – ”Unionen Opinion” för Unionen
årets massmediekampanj
Deportivo – ”Twee-Q” för Crossing Boarders
Spotlight PR – “ReseEkonomen” för FOREX Bank
Ledarna – ”Vad tjänar chefen?” för Ledarna
Prime – ”The Node Pole” för Luleås Näringsliv
McCann Relations – ”Momsfilibabba” För Max Hamburgerrestauranger