Kampanjen Trygga Barndomen drar igång i dag och syftar till att uppmärksamma Bris arbete och de utmaningar som organisationen har framför sig.
I dag kan barn och unga vid behov nå Bris genom telefon, mejl och chatt, men dessa kanaler har dock begränsade öppettider. Organisationen jobbar nu med att försöka öka tillgängligheten.
Där kliver Deichmann in som med den nya kampanjen försöker samla in pengar för att bidra i arbetet med att utöka öppettiderna.
– Kampanjen går dels via sociala medier, dels via Deichmanns 33 butiker i Sverige. Hubben är kampanjsajten, där det också ligger en film som fångar essensen i kampanjen, säger Helya Houshmand.
Hon är konsult på Story Relations, som nyligen bildades i ruinerna av Star, och som tagit fram kampanjen på uppdrag av kunden Deichmann.
– Deichmann har alltid tagit socialt ansvar och känner att barn, som är en stor målgrupp för dem, är bland det viktigaste. De ville att vi skulle ta fram en kampanj som skulle bidra till att förbättra barnens levnadsnivå. Vi tog kontakt med Bris som var positiva till idén, säger Helya Houshmand.
Det går att donera pengar antingen via hemsidan eller i Deichmanns butiker. Skojätten matchar dessutom varje krona som skänks, dock endast upp till 145 000 kronor. Alla pengar går oavkortat till Bris.
– Vi vill försöka få in så mycket som möjligt, men det vore fantastiskt om vi kunde få 145 000 kronor. Kampanjen pågår under hela året och finns under hashtaggen
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.