Bäst gick det för de svenska bidragen i underklassen välgörenhet med fyra bidrag nominerade. Bland de renodlade pr-byråerna fanns Wenderfalck och Prime med bland de totalt nio nominerade bidragen. Resten var reklambyråer.
här är nomineringarna
Guilt trip Sunday, SOS Barnbyar, River (välgörenhet)
A hair raising message, Barncancerfonden, Garbergs (välgörenhet)
805 million names, FN, Forsman & Bodenfors (välgörenhet, kändisengagemang)
Singing sailor, Svenska Freds, Åkestam Holst (välgörenhet)
Interception, Volvo, Waggener Edström, Grey, New York (bil/transport)
Is this the next? Samsung, DDB Stockholm/Wenderfalck (digital plattform, lansering/relansering)
World wide vac, Electrolux, Prime (digital platform)
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...