Uppdraget gäller att via traditionell pr och digitala kanaler skapa uppmärksamhet kring Pricerunners internationella prisstudie, som genomförs för tioende året.
– Det här är andra året vi jobbar med dem. Vi träffade fyra andra byråerna, men Cohn & Wolfe kunde visa upp den bästa helhetslösningen för den här studien i år igen, säger Pricerunners marknadschef Stefan Ny.
 
Stefan Ny säger att de varje år byter pr-byrå att samarbeta med.
– Vi har ingen byrå som vi jobbar med på retainer, utan vi söker rätt kompetens för vajre år.
 
Han fortsätter:
– Det viktigaste jobbet som Cohn & Wolfe kommer göra är att lyfta fram det intressanta vinklarna i det stora material som vi samlar in.
 
I studien jämförs priser för ett 20-tal produkter i 32 städer.
 
Tidigare har Cohn & Wolfe hjälpt Pricerunner rekrytera ett par av de medarbetare som ska samla in priserna, något som Stefan Ny säger spelade in i valet av byrå.
– Det är ju en fördel att de har ett stort internationellt nätverk
 
Vilka andra byråer var med i upphandlingen?
– Det vill jag inte säga.
 
Stefan Ny vill inte heller uppge hur mycket avtalet är värt. Prisstudien lanseras i höst.
 
Ardalan Samimi