Det är organisationerna Hela Sverige Ska Leva, Småföretagarnas Riksförbund, Positiva Pengar och Kontantupproret som tillsammans sjösätter kampanjen ”Lokala Veckan”.
Kampanjen består av en hemsida där företag och organisationer kan delta, upprop via sociala medier, och affischer samt opinionsbildning.

Målet är att ”skapa uppmärksamhet kring det ohållbara i nätshopping och att den slår ut lokal handel”.
Budskapet lyder: ”Skippa Black Week – handla i stället lokalt och med kontanter”.
Huvudmålgrupp är den stora allmänheten.
Kanaler är i huvudsak medlemsorganisationers nätverk.
”I stället för Black Week-shopping på nätet så vill vi att alla ska gå till sin lokala affär och handla med kontanter. Då får inte heller storbankerna ytterligare tillskott i sina vinstkassor och pengarna stannar i lokalsamhället”, säger Björn Eriksson, initiativtagare till Kontantupproret.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

