Medieanalysbranschen i Sverige är på väg att nå internationell mognad. Utvecklingen liknar den internationella och det gynnar PR-branschen i stort. Resultatet? En professionalisering i alla led och större valfrihet för den som vill värdera effekten av sitt pr-arbete.
 
England, USA och Tyskland är tre av de största marknaderna för pr och medieanalys. Här har branschen sedan länge haft en rad olika aktörer med olika inriktning på sina erbjudanden

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

”Utvecklingssprång i medieanalys stärker hela pr-branschen” 2009-12-16T14:19:48+01:00 Dagens Opinion Dagens Opinion