”Utvecklingssprång i medieanalys stärker hela pr-branschen”
Medieanalysbranschen i Sverige är på väg att nå internationell mognad. Utvecklingen liknar den internationella och det gynnar PR-branschen i stort. Resultatet? En professionalisering i alla led och större valfrihet för den som vill värdera effekten av sitt pr-arbete.
England, USA och Tyskland är tre av de största marknaderna för pr och medieanalys. Här har branschen sedan länge haft en rad olika aktörer med olika inriktning på sina erbjudanden
Medieanalysbranschen i Sverige är på väg att nå internationell mognad. Utvecklingen liknar den internationella och det gynnar PR-branschen i stort. Resultatet? En professionalisering i alla led och större valfrihet för den som vill värdera effekten av sitt pr-arbete.
England, USA och Tyskland är tre av de största marknaderna för pr och medieanalys. Här har branschen sedan länge haft en rad olika aktörer med olika inriktning på sina erbjudanden
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.