UNDERSÖKNING: GDPR påverkade annonsörer och webbanvändare negativt
EXTERNT. En rapport från CMA (Canadian Marketing Association) argumenterar för att GDPR påverkat det uppkopplade ekosystemet. Det rapporterar The Drum. En undersökning från CMA visar att såväl annonsörer som användare påverkats negativt sedan GDPR infördes. I rapporten uppger CMA att mindre företag och organisationer har haft svårare att konkurrera med större företag eftersom de har
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.