Inte mycket rör sig när det gäller dagspressens användning av opinionsmätningar inför valet. Undantaget är Aftonbladet som på i sammanhanget kort tid tagit in två nya leverantörer.
Aftonbladet anlitar denna valrörelse pr-byrån Primes analysföretag United Minds mätningar för väljarbarometern.
– Vi kunde inte jobba med Sifos väljarbarometer eftersom de jobbade med Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Pressens mätningar stabila – men Aftonbladet börjar med Novus 2010-03-24T23:34:02+01:00 Dagens Opinion Dagens Opinion