Novus: Svenskarna vill ha transparens i lobbying
En undersökning från Novus, på uppdrag från Svensk PR, undersöker den svenska allmänhetens inställning till lobbyingprocesser. Undersökningen genomfördes via webbintervjuer under perioden 16-21 augusti 2024. Totalt genomfördes 1 084 intervjuer. Undersökningen visar att 64 procent anser att det är viktigt med transparens i lobbyingprocesser. Endast två procent anser att det är oviktigt. 30 procent svarar att
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.