Negativ publicitet för 700 miljoner för Marabou
Undersökningsföretaget NewsMachine uppskattar Marabous negativa publicitet till närmare 700 miljon kronor efter att bolaget har dragit med i mediedrevet mot ägarkoncernen Mondelez, som hittills vägrat att stänga ner sin verksamhet i Ryssland. Marabous Rysslandskopplingar via ägarbolaget Mondelez uppmärksammades redan i mitten av februari i år i samband med Melodifestivalen där Marabou var huvudsponsor till en
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.