Konkurrensen pressade Yipin till designguld

VINNARCASE. När konkurrensen hårdnade för tofu- och tempeh-varumärket Yipin blev svaret att ta fram en ny varumärkesidentitet. Arbetet mynnade ut i ett designguld i Sveriges Annonsörers utmärkelse 100-Wattaren. Under sommaren 2020 inledde Nordic Green Foods ett omfattande arbete att stuva om varumärket Yipin. Utmaningen var att konkurrensen i segmentet ökade, inte minst från de stora
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.