Kalle Anka-kampanj hamnade i La Gazetta
Numret gavs ut i samband med fotbolls-EM ifjol. Syftet var att få fart på lösnummerförsäljningen genom att skapa bred uppmärksamhet för numret. Kommunikationsstrategin gick ut på att "ankifiera" fotbollslandslaget. För först gången någonsin (65 år) fick en icke-anka pryda omslaget. Det var istället en "ankifierad" Zlatan som fick den rollen
Numret gavs ut i samband med fotbolls-EM ifjol. Syftet var att få fart på lösnummerförsäljningen genom att skapa bred uppmärksamhet för numret. Kommunikationsstrategin gick ut på att "ankifiera" fotbollslandslaget. För först gången någonsin (65 år) fick en icke-anka pryda omslaget. Det var istället en "ankifierad" Zlatan som fick den rollen
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.