GroupM: ”Influencermarknadsföring är effektiv”
GroupMs datadrivna plattform för influencermarknadsföring växer i omsättning och ny tycker mediebyråkoncernen att det går att visa effekterna av marknadsföringsmetoden. GroupM lanserade den datadrivna plattformen Inca för två år sen. Den använder algoritmisk intelligens för att matcha annonsörer med relevanta profiler. Till plattformen finns tusentals anslutna kreatörer och automatiserade processer och kommunikation. Affärsmässigt växer plattformen.
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.